На
вулицях панує чарівна зима, падає блискучий сніжок, одягаючи все навкруги у
білі шати. Люди вдягаються у теплі речі та взуття. Тварини лягають спати або ж
рятуються приготованими восени запасами.
Деякі птахи відлітають у теплі краї, а от доля міських птахів багато в чому
залежить від доброти та милосердя людей.
Птахи мають велике наукове, виховне й
естетичне значення. Вони є об'єктом наукових досліджень, моделями для вивчення
біологічних процесів, чудовою прикрасою лісів, полів - невід'ємною складовою
частиною рідної природи.
Охороняти треба не тільки рідкісних і
зникаючих , а й усіх птахів, у тому числі й тих «шкідливих», яких у
минулому винищували.
У природі немає так званих безумовно шкідливих птахів. Пристосовуючись до умов існування, птахи можуть вступати в тимчасові суперечності з потребами людини. Отже, вирішуючи їх долю, треба враховувати всі особливості їхнього життя, переглянути всі форми взаємовідносин між ними і людьми, для того, щоб в умовах сучасного науково-технічного прогресу знайти можливість зберегти світ пернатих не тільки для нинішнього, а для майбутніх поколінь.
У природі немає так званих безумовно шкідливих птахів. Пристосовуючись до умов існування, птахи можуть вступати в тимчасові суперечності з потребами людини. Отже, вирішуючи їх долю, треба враховувати всі особливості їхнього життя, переглянути всі форми взаємовідносин між ними і людьми, для того, щоб в умовах сучасного науково-технічного прогресу знайти можливість зберегти світ пернатих не тільки для нинішнього, а для майбутніх поколінь.
Не менш важлива умова збереження
птахів - підгодівля їх у несприятливий час, оскільки для птахів голод -
одна з основних причин загибелі взимку. Зимові та весняні снігопади,
обледеніння, природні вороги призводять до загибелі великої кількості птахів.
Вміло організована підгодівля сприяє не лише виживанню пернатих, а також
подальшому їх закріпленню на гніздових ділянках. Підгодівлею птахів займаються
всі, кому небайдужа їх доля.
В нашій гімназії у підгодівлі птахів брали
участь учні старших класів і молодші школярі разом із вчителями.
Доброю традицією в нашій гімназії
стало щорічне проведення на початку зими акції «Годівничка». Не став винятком і
цей навчальний рік. Вже з осені учні та вихованці навчального закладу почали
активно готуватися до акції (заготовляли корми
для птахів). У Хорошівській гімназії юних екологів змалку привчають любити та оберігати природу,
піклуватися про неї. Про це свідчать яскраві назви акцій та конкурсів:
« Посади
дерево», «Природі не неси шкоди», «Допоможи птахам взимку» тощо.
Метою акції «Годівничка» є:
довести до свідомості учнів
необхідність збереження різних видів зимуючих птахів;
ознайомлення із видовим
різноманіттям зимуючих птахів нашої місцевості;
розвиток гуманного ставлення
до птахів, мотивація їх охорони;
виховання у дітей поваги та
бережливого ставлення до природи та бажання допомогти зимуючим птахам вижити у
скрутні зимові місяці.
Під час цієї акції учні нашої гімназії:
- ознайомилися з видовим різноманіттям зимуючих птахів своєї місцевості;
- отримали необхідні знання з біології птахів, аспектів їх підгодівлі;
- оволоділи методиками вивчення, спостереження та обліку зимуючих птахів;
- навчилися гуманному ставленню до птахів, мотивації до їх охорони.
Діти були учасниками
різноманітних заходів: конкурсів
малюнків, годівничок, різних поробок,
аплікацій, написані оповідань, випуску стінних газет, інтелектуальних ігор,
брали участь у бесідах і виховних годинах.
У кожному класі працювала група учнів, які вели щоденники
спостережень. На основі спостережень встановлено, що основні види птахів, які в
нас зустрічаються – це горобці, синички, снігурі, сороки, ворони, сойки,
дятли, голуби. Найчастіше птахи
зустрічаються біля годівничок, житлових будинків, де на подвір’ї їдять домашні
птахи, у безвітряних місцях, а найкраще пташки їдять зерно, насіння, крихти
хліба, шматочки сала.
У підгодівлі птахів беруть
участь учні старших класів і молодші школярі разом із вчителями.
Переможці конкурсу "Найкраща годівничка"
На центральній доріжці гімназії, біля приміщення початкових класів, на деревах географічного майданчика, у шкільному саду було розвішано більше 27 годівничок. Вдома учні також порозвішували різні види годівничок і у вигляді будиночків, і зроблені із пластикових пляшок або просто закріплювали на деревах шматочки сала для синичок чи сітки з насінням.
Цікаво пройшло свято "Пташина
ялинка" для учнів 1-4 класів та свято «Зимуючи птахи нашого краю» для учнів 5 –
6 класів. На святі учні дізнались багато цікавого про зимуючих птахів,
прочитали вірші, прислів’я взяли участь в конкурсах.
Немає коментарів:
Дописати коментар